Ålands radio in my heart

häromdagen lyssnade jag och min sis på Ålands Radio när vi åkte bil. vi skrattade jättemycket. det var en tävling som gick ut på att man skulle gissa vad det var för något "gottigottgott som är en klassiker på dess område"...och folk ringde in och det kom typ tusen samtal, jag älskar ålänningar:
"ä dä möjligtvis fläsk o mos?"
"mjöd" x 3
"Ä dä min tur nu? okej...ja tror de ä champagnen gula änkan"
"Kalles kaviar"
Ja det fanns tusen olika svar, och alla va helt underbara
sedan gav radiopratarn en ledtråd, "Detta är någonting som man lätt kan laga själv"
"Ä dä rysk kaviar månne?"
Åå jag blir helt kär i åland ibland, nåväl det rätta svaret var iallafall sockerkaka!

Igår lämnade jag in mitt slutarbete!!!1 förstår ni vad stört det är? nu är I N L Ä M N A T WIHU
de firades såklart med en vårfest med handelsgänget på Hjorten, det var nog helt nice där, god mat och nice sällskap you knaaw! men arken va ingen höjdare igår, fick dock känna på finlands starkaste 20 årings biceps, det ni!

Näää om man sku fräscha till sig lite då och se om jag är pepp eller bara trött
Ha det bääzzZZTt! PUSS :)

ps. imorron drar jag och coolingen Lalski (som jag hoppas är vinsugen ikväll) till SWEEE för att inhandla nice stuff WIE det ska bli jetekul <3 ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0